Pr. Mihail Stanciu, alias Pater Mihail, nu mai e stareţ al Mănăstirii Antim

1:13 pm Anunturi, Romeo                                                     

Pr. Mihail Stanciu, alias Pater Mihail, nu mai e stareţ al Mănăstirii Antim

 

Începând de duminică, 25 iulie, Sfânta Mănăstire Antim are un nou stareţ, în persoana Părintelui Protosinghel Vicenţiu Oboroceanu (vezi: http://www.basilica.ro/ro/stiri/manastirea antim din bucuresti are un nou staret.html.)Gurile rele spun că fostul stareţ, Pr. Mihail Stanciu, ar fi fost schimbat nu pentru o purtare dintre cele mai ortodoxe…

În urmă cu ceva vreme, Părintele Mihail Stanciu, pe atunci stareţ al Mănăstirii Antim, se dezlănţuia frenetic împotriva lui Klaus Kenneth, în tot felul de aberaţii. Nu era prima dată când părintele respectiv se lansa în etichetări care îl depăşeau, nu doar în competenţă teologică, ci şi în bun simţ analitic.

Prevalându-se, pe atunci, de autoritatea Mănăstirii Lainici, care ar fi avut o opinie separată vizavi de Klaus Kenneth, Pr. Mihail s-a dovedit, încă o dată, nu doar prost informat, ci, mai ales, rău intenţionat. După articolul său, Klaus Kenneth a poposit vreme de patru zile la Mănăstirea Lainici, unde a fost primit cu toată dragostea de întreaga obşte de acolo, părinţii mănăstirii fiind cu totul străini de acuzele ce le fuseseră puse în cârcă de Pr. Mihail. Ba mai mult, Klaus Kenneth a fost invitat să ţină cuvântul de învăţătură în cadrul Sfintei Liturghii din duminica respectivă, în Mănăstirea Lainici (http://www.agnos.ro/blog/2010/05/20/klaus-kenneth-la-manastirea-lainici-mai-2010). Şi, poate nu e lipsit de importanţă să menţionăm că aceeaşi mănăstire, de luni de zile recomandă spre lectură, la spovedanie, cartea Două milioane de kilometri în căutarea Adevărului. Însă aceste aspecte, ca şi altele, desigur, părintele-blogger „uită” să le menţioneze.

Din 25 iulie a. c., Părintele Mihail Stanciu a fost „scutit” de o ascultare care îl depăşea mult prea mult, şi anume aceea de stareţ al unei Mănăstiri care merită să fie ctitorită de un părinte echilibrat, cu o adevărată aşezare duhovnicească. Salutăm numirea noului stareţ, Pr. Vicenţiu Oboroceanu, şi suntem încredinţaţi că şi cititorii de bună credinţă îşi vor da seama ce fel de oameni se lansează în acuze, inclusiv la adresa lui Klaus Kenneth…

În fond, cei care s-au dezlănţuit împotriva lui Klaus sunt doar câţiva: Pr. Mihail Stanciu (care s-a folosit de tot felul de pârghii de autoritate prin corespondenţă, care s-au dovedit total false, şi, dacă e necesar, vom reveni asupra acestor aspecte), fraţii de la Război întru Cuvânt (care se complac, în continuare, sub protecţia unui jenant anonimat pentru statutul de adevăraţi mărturisitori – nu cunoaştem sfinţi mărturisitori care să semneze cu pseudonim! -, în tot felul de oscilaţii contradictorii), Saccsiv (apropo, de când un puşcăriaş pentru evaziune fiscală, care are încă procese pe rol, se poate corija în lider de opinie religioasă?!), Victor Roncea (un tip extrem de dubios, care e mereu simbriaşul cui plăteşte mai bine, care a reuşit de curând să îşi încheie studiile cu remarcabilul său bacalaureat la Ciorogârla), şi cam atât…

Şi aceasta, în detrimentul unor oameni care chiar au avut cuvinte de apreciere şi binecuvântare pentru Klaus Kenneth: Pr. Sofronie, Pr. Zaharia, Pr. Rafail Noica, înalţi ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române, personalităţi ale scriiturii religioase ortodoxe.

Dar despre aceste aspecte, precum şi despre manipularea pe care astfel de personaje o desfăşoară în spaţiul virtual, inclusiv în campania dusă împotriva lui Klaus Kenneth, Editura Agnos intenţionează să publice un studiu pertinent, în care să aducă elemente noi cu privire la cine se ascunde în spatele unor astfel de campanii şi scopurile pe care aceștia le urmăresc.

Editura Agnos

10 Raspunsuri

  1. Niccolae Says:

    Klaus Kenneth probabil ca e ortodox…treaba lui..insa ca marturisire este departe de ceea ce ne-au invatat parintii nostri: Cleopa, Arsenie Boca, Arsenie Papacioc. Este departe de canoanele Bisericii Ortodoxe, atunci cand spune ca el se impartaseste chiar si zilnic si, chiar, fara sa se spovedeasca de fiecare data(cica el se spovedeste numai daca savarseste un pacat mare…vai de mine…el face pacate mici…mai rar si pacate mari). Acest Klaus se aseamana in marturisire cu parintele Ioan de la Recea care, la fel, propovaduia impartasirea zilnica.Din aceasta pricina, intr-o scrisoare deschisa semnata de cativa mari duhovnici, intre care Parintele Ilie Cleopa, Parintele Petroniu Tanase de la Sfantul Munte Athos, Parintele Arsenie Papacioc si Mitropolitul Antonie Plamadeala, in anul 1954, Parintele Ioan a fost acuzat de erezie. Simplu: erezie. A spus parintele Mihail mai mult?

    Deci? Mie ce vina imi veti gasi? Sunt ciudat ca Roncea? Penal ca saccsiv? Poate un ortodox sa nu fie de acord cu un om care vorbeste contra invaturii ortodoxe?

    Apropo…sa-mi aratati si mie unde scrie…unde gasesc laude pt Klaus, din partea Cuviosului Sofronie. Sau poate imi aratati unde il lauda parintele Rafail…

  2. ovidiu Says:

    Parinte Rafail, unii preoti spun ca nu e bine sa ne impartasim des, ce ne sfatuiti referitor la Impartasanie?

    Parintele Rafail: Sfatuiesc pe toti sa se impartaseasca cat de des posibil, atat de des cat ii sfatuiesc duhovnicii lor. …

    As prefera o impartasanie cat mai des. Nu este caracteristica impartasaniei deasa, ci as zice impartasanie des, dar cat de des este bine tie sau tie, asta o las duhovnicului tau si cer Domnului sa insufle pe fiecare duhovnic cat de des este bine pentru cutare si pentru cutare; pentru tine poate vino peste doi ani, pentru tine in fiecare duminica, pentru altcineva duminica si de praznice, pentru altii la doua saptamani s.a.m.d.

    Din interviul de aici.

    Iar despre parintele Ioan de la Recea vezi discutia de aici.
    Cu parintele Paulin, care a stat cu el in celula la Aiud mai poti inca sta de vorba…

  3. ovidiu Says:

    Despre parintele Ioan de la Recea vezi si În cautarea sensului suferintei

  4. Niccolae Says:

    Ei…parintele Rafail spune mult mai mult despre Sfanta Impartasanie. Dar si numai din citatul oferit de tine, nu se poate gasi o asemanare cu ceea ce propovaduia parintele Ioan de la Recea sau ceea ce propovaduieste Klaus. Unii, in problema impartasirii, care e impartita in doua punte-1.pregatire si 2.primire deasa sau rara- se limieteaza numai la cel de-al doilea punct…adica la problema impartasirii dese sau rare. Normal, daca nu iei in considerare problema pregatirii pt Sf Impartasanie, nu vei gasi motive pt care impartasirea sa nu fie deasa.

    Parintele Ioan de la Recea nu folosea Canoanele Sfintilor Parinti (cele care opresc de la Sf Impartasanie, mai multi sau mai putin ani, in functie de pacate), ignorand toata Sfanta Traditie Ortodoxa. Iar Klaus, incalca Sfanta Traditie care cere spovedanie inaine de fiecare primire a Sfintei Impartasanii.

    Sf Ioan Gura de Aur spune asa:
    ,,„Mulţi, cu Tainele acestea o dată într-un an se împărtăşesc, alţii de două ori, iar alţii de mai multe ori. Deci către toţi ne este nouă cuvântul, nu numai către cei de aici, ci şi către cei ce şed în pustie (pustnicii). Că aceia o dată în an se împărtăşesc, iar de multe ori după doi ani”. Apoi zic: „Nici cei ce o dată, nici cei ce de multe ori, nici cei ce de puţine ori, ci cei ce cu ştiinţa gândului curată, cei ce cu inima curată, cei ce au viaţă neprihănită. Cei ce sunt întru acest fel, totdeauna să se apropie; iar cei ce nu sunt întru acest fel, nici măcar odată. Pentru ce? Pentru că îşi iau judecată, osândă, muncă şi pedeapsă”

    Tot Sf Ioan Gura de Aur spune asa:
    ,,Când aveţi a vă apropia de masa aceasta înfricoşătoare şi dumnezeiască şi de Sfintele Taine, să faceţi aceasta cu frică şi cu cutremur, cu conştiinţa curată, cu post şi cu rugăciune”

    …,,cu post si cu rugaciune”

    Klaus greseste grav, punand carul inaintea boilor (sa-mi fie ieratata o astfel de comparatie).Sf Ioan Gura de Aur spune: ,,De este cu putinta, o, crestine, si in fiecare ceas sa te marturisesti la duhovnic “. Daca in privinta Sfintei Impartasanii, Sf Ioan gasea folosul mai mult in pregatire decat in impartasirea deasa sau rara, iata ca despre Sfanta Spovedanie spune ca e de folos sa fie cat mai deasa. Iar Klaus spune de-andoaselea: sa te impartasesti cat mai des, iar spovedanie cand are timp preotul. parintele Ioan de la Recea iti punea mana pe cap si spunea ca el te-a iertat de toate pacatele, chiar daca tu nu apucai sa i le marturisesti.

    Sa stim asa: erezia cea mai grava este credinta adevarata sucita in anumite puncte

  5. ovidiu Says:

    Degraba esti a judeca frate Niccolae.

    Spovedania si impartsania sunt taine. E o treaba intima acolo intre duhovnic si ucenic. Klaus nu indeman la spovedanie rara. Nu pune cuvintele tale in gura lui.

    Si parintele Ioan bine zicea ca el te-a iertat de toate pacatele.
    Apai sa sti ca toti duhovnicii ortodocsi zic ca el.
    Rugaciunea de dezlegare de pacatele suna exact asa:

    Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos, cu harul si cu îndurările iubirii Sale de oameni, să te ierte pe tine, fiule, si să-ti lase toate păcatele. Si eu, nevrednicul preot si duhovnic, cu puterea ce-mi este dată, te iert si te dezleg de toate păcatele, în numele Tatălui si al Fiului si al Sfântului Duh. Amin”.

  6. Niccolae Says:

    Frate Ovidiu, eu nu pot fi grabnic a face ceea ce inca nu am facut

    Eu nu am spus ca indemna la spovedanie rara ci ca sfatuia la o primire a Sfintei Impartasanii, chiar si fara a fi spovedit. Aceasta a spus, invitat fiind la Trinitas Tv.

    Cat despre parintele Ioan, te prefaci ca nuintelegi ce am spus, sau chiar nu ai inteles? Eu am spus asa:,,..parintele Ioan de la Recea iti punea mana pe cap si spunea ca el te-a iertat de toate pacatele, chiar daca tu nu apucai sa i le marturisesti.” Din fraza aceasta, propozitia care dadea sensul intregii fraze era ,,chiar daca tu nu apucai sa i le marturisesti”. In aceasta consta greseala, ca parintele isi atribuia puteri contrare Sfintelor Canoane, adica de a ierta pacatele care nu au fost marturisite.

  7. anonim Says:

    Nu-l mai atacati pe parintele Mihail, pentru ca, si aici, a avut dreptate, aducand critici la obiect, de bun simt.
    Voi comiteti un atac la persoana, fara sa aveti curajul de a veni cu contraargumente.
    Nu- i mai duceti grija ca nu mai este staret; este bine unde este acum- in Grecia.
    Doamne ajuta !

  8. ina Says:

    Fara sa-l cunosc personal,articolul parnintelui Mihail – vs K.K, mi se pare unul oportun, de bun simt, si dureros de lamuritor si luminator data fiind confuzia si disponibilitatea pe care noi romanii o manifestam fata de orice ‘teorie’ si model crestin de import. In timp ce, de multe ori, mi-a fost dat sa constat cu tristete ca Parinti si Duhovnici romani contemporani,care impartasesc cu adevarat valorile noastre crestine,sunt pur si simplu fie trecuti sub anonimat, fie de ce nu, reprimati deliberat. Cine, si de ce are acest interes? Sau o fii pur si simplu…ignoranta? Dumnezeu stie… Esential, mi se pare, sa privim si sa ascultam intai de valorile si reperele noastre crestine, cat timp le mai avem. Sa ne stabilim o ierahie a valorilor noastre, si nu a celor din apus… Doamne ajuta !

  9. Blogul Editurii Agnos » Blog Archive » Update – K. K. Şi Pr. Mihail Stanciu reloaded! Înşelarea continuă!!! Says:

    […]  http://www.agnos.ro/blog/2010/08/03/pr-mihail-stanciu-alias-pater-mihail-nu-mai-e-staret-al-manast… […]

  10. DUMITRU Says:

    OMUL ACESTA NU ESTE SMERIT, AM CITIT ARTICOLE SCRISE CU PATOS SI DUSMANIE, NU SE CADE, UN PREOT TREBUIE SA FIE DE AJUTOR SI NU ARE CE CAUTA PE NET SA PONEGREASCA , URAT, RUSINE.

Lasa un comentariu

Comentariul tau

Nota: Nu trimiteti comentariul de mai multe ori. Toate comentarile sunt moderate. Vor aparea dupa aprobarea administratorului.

Poti folosi si tagurile acestea: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>